Nieuwsbrief – augustus 2024

Start seizoen

We zijn weer klaar voor het nieuwe seizoen! Afgelopen week zijn de matten gepoetst, donderdag 29 augustus ligt deze weer helemaal klaar voor de judoka’s. We trainen net zoals afgelopen jaren weer van 17.00-18.00 (groep 1), van 18.00-19.00 (groep 2) en van 19.00-20.00 (groep 3). Heel veel plezier iedereen!

Je kan de trainingstijden, examens, speciale dagen en toernooien allemaal terugvinden in de agenda, zie www.svodijkjudo.nl/agenda.

Vriendjesdag

Volgende week donderdag (5 september) organiseren we weer Vriendjesdag. Dit betekent dat alle judoka’s een vriendje (of twee, of drie) mogen meenemen om kennis te maken met de judosport. Na de eerste training geven we een flyer mee aan de judoka’s ter herinnering.

Toernooien

Naast trainen en examens afleggen is judo natuurlijk ook een wedstrijdsport. Om hier op een leuke manier mee kennis te maken worden er in elke regio 4x per jaar instaptoernooitjes georganiseerd. De eerste keer is alweer op zaterdag 21 september in Houten. Deelname is voor geboortejaar 2013-2018, en alleen voor judoka’s met maximaal de groene band. Er zijn punten te verdienen, en iedereen krijgt altijd een aandenken. Afgelopen jaren zijn we steeds met een grote groep naar de toernooitjes gegaan, we hopen dat dat dit jaar ook het geval is.

De eerste keer kan je altijd meedoen, daarna moet je lid zijn van de Judo Bond Nederland (JBN). De uiterste inschrijfdatum is 7 september, dus wacht niet te lang! Je kan je opgeven op de website op www.svodijkjudo.nl/inschrijven-wedstrijden, de vereniging betaalt de inschrijfkosten.

Contributie

Met de start van het nieuwe seizoen moet er ook weer contributie worden betaald. Van oudsher hebben we een hele lage contributie, en de laatste verhoging dateert alweer van 2020. Sinds die tijd is de inflatie ruim 24% geweest, en ook wij ontkomen niet aan een verhoging. Behalve dat de kosten zijn gestegen is het op termijn ook nodig om nieuwe matten te kopen, en dat is een forse investering. We gaan de contributie dan ook verhogen van €125 naar €150 per jaar.

De brieven worden binnenkort (digitaal) verstuurd, mocht je nog willen opzeggen doe dat dan voor 1 september.